Można zauważyć, że w naszej blogosferze pojawiła się w pewnym sensie moda, a przynajmniej wzrost ilości blogów tematycznych o motoryzacji. Nie są to tylko blogi ogólnie o samochodach, czy konkretnych modelach aut, ale także blogi dotyczące naprawiania samochodu, części do aut, czy opon albo też opisujące porady dla miłośników „czterech kółek”.
Określoną część takich blogów cechuje charakter hobbystyczny, ale dosyć sporo tego rodzaju blogów ma charakter komercyjny. Powstają blogi, których celem jest uzupełnianie witryn firmowych oraz sklepów – pełnią one funkcje w jakimś stopniu marketingowe.
Przykład: Blog firmy „Extra Opony Warszawa”
Która prowadzi sprzedaż opon w Warszawie postawiła blog na lokalnej sub domenie extra – opony. warszawa.pl, gdzie autorzy opisują produkty oferowane przez firmę Extra Opony Warszawa, a także najnowsze promocje jakie pojawiają się w sklepie firmy Extra Opony Warszawa. Przedstawiają tam również newsy i nowości, które wprowadzane są w sklepie prowadzonym przez firmę Extra Opony Warszawa. Podawane są tam też dane samej firmy Extra Opony Warszawa, tak więc można powiedzieć, że blog spełnia funkcje komercyjno-marketingowe.
Wiadomo, że to jedynie przykład jednego z wielu tego rodzaju blogów „supportowych” w branży motoryzacyjnej. Nie tylko firma Extra Opony stosuje tego rodzaju strategie marketingowe. Trzeba przyznać jednak, że jest do dobry sposób, bo w czasie „znudzenia społeczeństwa” natrętnymi reklamami najlepszą promocją jest obecnie ukryta promocja.
Źródła:
Poradnik: dotyczący kupowania tanich opon i felg z http://www.poradniki.zgora.pl
https://wirtualny.slask.pl