W poszukiwaniach metod na skuteczną reklamę warto często zwracać uwagę na różne konkursy. Szczególnie interesujące są te, które przyciągają wielu graczy. Dzięki udziałowi w nich na zasadzie sponsora można zyskać naprawdę dobrą promocję towarów i usług. Szczególnym przykładem takiej sytuacji mogą być wybory miss.
Powszechność internetu powoduje, że obecnie w większości domów każdego dnia włączany jest internet. W znacznej większości przypadków, internautów interesują ciekawostki z różnych dziedzin. Zatem, coś takiego jak wybory miss internetu dla pięknych polskich dziewczyn nie mogą ujść uwagi praktycznie nikogo. Tutaj szczególnie męska część widzów zatrzyma się dłużej przy stosownej witrynie. Wykorzystanie tego faktu pozwoli przedsiębiorcom prowadzić szeroko zakrojoną kampanię marketingową. Sponsorując nagrody dla zwyciężczyń zyskuje się trwałe umocnienie pozycji promowanej marki.
Jeśli tylko konkurs przebiega zgodnie z planami organizatorów, to efekty reklamy mogą przejść najśmielsze oczekiwania. Wyjątkowe pole do popisu mają w takich wypadkach firmy bezpośrednio związane z branżą – np. producenci kosmetyków bądź agencje fotomodelek – ich przekaz szczególnie trafi do odpowiednich odbiorców. Jak widać sponsoring konkursów może być bardzo ciekawą metodą na promocję nawet w tak ciężkich biznesowo czasach jak obecne.