Firmy, w których funkcjonują samodzielne stanowiska dla telemarketerów, czasem potrzebują wspomóc się w swojej pracy poprzez wykorzystanie różnych nowoczesnych technologii. Okazuje się bowiem, że telemarketing jest jedną z najskuteczniejszych form skontaktowania się i nakłonienia klienta na ofertę firmy. W mniejszych miastach i instytucjach odbywa się to w prymitywny, można by powiedzieć, sposób, poprzez wyszukanie w książce telefonicznej numeru telefonu kontrahenta, sprawdzenia, czy korzystał bądź korzysta z usług firmy, a następnie skontaktowanie się z nim w celu zaprezentowania aktualnej.
Jednak problem pojawia się w momencie, kiedy trzeba obsłużyć kilkaset tysięcy ludzi, zarówno osób znających ofertę jak i nowych, potencjalnych klientów. Sprawdzanie staje się wtedy dosyć utrudnione, a wyszukiwanie w bazie klientów czasochłonne. Dlatego dobrze, gdy firma zaopatrzona jest w program klasy CRM służący do wspomagania zarządzania relacjami z klientem, dzięki któremu łatwo można importować listę abonentów z internetowej książki telefonicznej, w ciągu sekundy wykręcić numer do odbiorcy, prowadzić korespondencję seryjną na ładnych graficznie szablonach, a także przeglądać raporty z prowadzonych rozmów.