Nikt nie może mieć całkowitej pewności, co zadziała, a co nie w marketingu. Tu fakty są niejednoznaczne. Wciąż podważa się stare prawdy. Rezultaty mogą czasem wydawać się przeciwstawne, w zależności od interpretacji.
Nawet najlepsi marketingowi specjaliści nie odnoszą sukcesu za każdym razem.
A zewsząd płyną sprzeczne informacje. Różni ludzie dają różne rady, zwykle nie poparte niczym, jak tylko tym, że taka jest ich opinia.
To frustrujące, zwłaszcza dla osób, które wchodzą dopiero w ten fascynujący świat marketingu, reklamy, copywritingu.
A przecież istnieje ukryty świat, gdzie nie udziela się rad, tylko objaśnia rezultaty. Gdzie nie rzuca się słów na wiatr, a każde słowo o tym, co działa, a co nie, poparte jest dowodem w postaci przeprowadzonych badań, dokonanych odkryć, zarejestrowanych wyników. Gdzie każda wątpliwość jest ujawniona, a każda potencjalna słabość wypunktowana.
A świat ten pozostaje w ukryciu nie dlatego, że ukrywają go jego twórcy, ale dlatego, że zbyt rzadko się w jego stronę spogląda.
To świat psychologicznych laboratoriów, gdzie badana jest ludzka natura. A przecież sekrety ludzkiej natury to jednocześnie sekrety marketingu i reklamy… gdzie prawa psychologiczne zaprzęga się do pracy, aby łatwiej, więcej, szybciej sprzedawać:
- Różnica ceny o 1 grosz… Czy to działa, czy nie (i czy ludzie w ogóle zwrócą uwagę, że coś kosztuje 1,99, a nie 2 zł) …
- Jak zachęcić klienta, aby kupił wersję PRO twojego produktu, która nie tylko jest bogatsza, ale jest też znacznie droższa?
- W jaki sposób skłonić kogoś, abyś płacił ci za nie korzystanie z twoich usług (nie, nie chodzi o żadną formę szantażu)
- Co zrobić, aby tchnąć życie w płaskie i nieatrakcyjne argumenty?
- Czy chętniej kupisz tę samą część garderoby, jeśli kosztuje ona 39 czy 34 USD (odpowiedź może cię zaskoczyć).
Odpowiedzi na te inne pytania znajdziesz na stronie poświęconej psychologii w marketingu. .
To marketing poparty dowodami i rezultatami badań, eksperymentów i długoletnich obserwacji.
Zajrzyj, jeśli potrafisz wytrzymać, gdy twoje przekonania co krok poddawane są w wątpliwość.