Menu

Meblowe e-sklepy

02/11/2007 - Biznes , Ekonomia , Pieniądze

Internetowych sklepów meblowych sukcesywnie przybywa. Ich przedstawiciele potwierdzają, że Polacy mają coraz mniej oporów przed zakupem mebli w wirtualnym salonie. Nie ukrywają też, że sprzedaż przez Internet staje się coraz bardziej opłacalnym interesem.

Jeszcze parę lat temu sklepów internetowych oferujących meble było zaledwie kilka. Gdy przedstawiciele firm statystycznych pytali producentów i dystrybutorów, czy planują uruchamianie wirtualnych salonów, większość ankietowanych stwierdzała, że sprzedaż mebli za pośrednictwem sieci nie ma sensu, bo przecież klienci nie wyobrażają sobie zakupu mebla bez jego dokładnego obejrzenia „na żywo”, przetestowania, itp.

Jak się okazuje, taka argumentacja straciła już rację bytu. Obecnie Internet jest jednym ze sposobów spędzania czasu, m.in. studiowania produktów i analizowania zakupów w zaciszu domowym – uważa Michał N administrator sklepu internetowego z największą w Polsce ofertą stołów a wkrótce też i krzeseł – mebleradomsko.eu. należącego do fabryki Meble Radomsko

W ostatnich 2 latach, a zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku nastąpił prawdziwy wysyp internetowych sklepów meblowych („buszując” w sieci można znaleźć ich ponad 40). A jeśli wierzyć prognozom specjalistów od sprzedaży internetowej taka forma zakupu mebli będzie coraz bardziej popularna, e-sklepów będzie więc z pewnością przybywać.

Również pytani przez nas przedstawiciele wirtualnych sklepów potwierdzają, że klientów mają coraz więcej (w jednym z nich zakupów dokonuje 8-10 klientów dziennie, średnia wartość zamówienia to 2 tys. zł netto), niektórzy „dorobili” się nawet stałych odbiorców. Reprezentanci e-sklepów spodziewają się ponadto, że w najbliższej przyszłości klientów będzie im systematycznie przybywać. Obserwujemy ciągle rosnące zainteresowanie tą formą zakupów również w branży meblowej – potwierdza m.in. Michał N. ze sklepu mebleradomsko.eu. – Naszymi klientami są zarówno osoby prywatne, firmy jednoosobowe, jak też duże korporacje. Dobrze sprzedają się zarówno stoły i krzesła których w ofercie jest ok. 500 modeli. Nie sposób byłoby pomieścić w realnym sklepie oferując kilkanaście wybarwień drewna i tapicerek na każdy model. Ale też niektórzy zwracają uwagę, że w Polsce zakupy przez Internet są ciągle jeszcze czymś nowym, a klienci często są nieufni i z dużą ostrożnością podchodzą do takiej formy zakupów.

Właścicielami sklepów interne­towych rzadko są producenci. Jeśli już, to zazwyczaj są to firmy małe, które chcą m.in. w ten sposób wypromować swą ofertę w całej Polsce. O wiele częściej taką formę sprzedaży mebli hotelowych, restauracyjnych wprowadzają dystrybutorzy, salony meblowe, sieci handlowe. Sklep internetowy krzesła i stoły fabryki Meble Radomsko wkNa marginesie warto odnotować, że w wielu przypadkach meble oferowane w danym e-sklepie można obejrzeć „na żywo” w salonie prowadzonym przez tą samą firmę w świecie realnym. Co istotne, w sklepach dostępnych jest zazwyczaj wiele więcej produktów niż w „nomaInym” sklepie.

W sklepach internetowych oferowane są głównie meble tanie, masowe (wiele e-sklepów sprzedaje meble firmy Black Red White), ale zdarzają się wyjątki. Jest np. kilka sklepów, które specjalizują się sprzedaży mebli z litego drewna to głównie witryny prowadzone przez niedużych producentów tego typu mebli. Można jednak prognozować, że w e-sklepach będą się coraz lepiej sprzedawały meble droższe, m.in. dlatego, że coraz więcej osób wstępnie zapoznaje się z ofertą rynkow w domu, przed komputerem. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wyselekcjonowane produkty obejrzeć i przetestować później w prawdziwym sklepie meblowym. Ale też w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby już obejrzane i przetestowane meble kupić nie w prawdziwym sklepie, ale właśnie w sklepie internetowym, zwłaszcza jeśli w sieci są one znacznie tańsze, np. o 5%, a nawet o 20% (nawet po doliczeniu kosztów transportu).


cdn…

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Tagi: ,