Ostatnimi laty, a szczególnie szybko w ciągu minionej dekady Polska nadrabia zaległości w większości zagadnień. Wzrost ekonomiczny i zwiększona aktywność przedsiębiorstw przekłada się w sposób oczywisty na zwiększone zainteresowanie nieruchomościami i ich wyposażeniem przeznaczonymi na siedziby przedsiębiorstw. Powstają kolejne budynki przeznaczone w części lub całości na biura, sklepy i inne powierzchnie komercyjne. Procesowi temu towarzyszy potrzeba budowanie wizerunku firmy, kształtowania opinii o marce. Również troska o ergonomię i raczej naturalną oszczędność niż ekologię jest istotnym czynnikiem przy powstawaniu miejsc pracy biurowej. W takim otoczeniu wielkie znaczenie ma wyposażenie: meble biurowe, projekt i inne elementy, które stwarzają recepcje, sale konferencyjne, gabinety…
Najważniejsze wskaźniki rozważane w procesie decydowania o wyborze dostawców usług i rozwiązań związanych z meblami biurowymi są wymieniowe wyżej:
- prestiż, wizerunek, ergonomia, estetyka,
- oszczędność, ekologiczność, obniżone koszty eksploatacji,
oraz równie ważne:
- cena,
- ilość dodatkowych usług włączonych do oferty,
- warunki gwarancyjne,
- terminy.
Większość dostawców mebli biurowych zdaje sobie sprawę z konieczności oferowania powyższej palety zalet; niektórzy specjalizują się w jednej z nich (np. cenie mebli), inni decydują się na rozwiązania kompleksowe — realizacje zawierające projekt, aranżacje przestrzeni, dostawę mebli, wyposażenia, wykładzin. Każde rozwiązanie ma na swoje plusy jak i minusy.