Menu

Test czytelności ulotek

26/12/2007 - Biznes , Ekonomia , Pieniądze, Inne

Wśród wielu ofert w branży badań marketingowych, coraz większą popularnością cieszy się specjalistyczne badanie, powszechnie zwanym jako test czytelności ulotki.
Domeną fachowców od marketingu, coraz częściej w naszym kraju staje sie wykreowanie pozytywnego wizerunku marki wśród klientów. Jest to o tyle nowa u nas dziedzina, że w wielu branżach coraz bardziej z roku na rok widoczna jest konkurencja, która powoduje coraz większą bitwę pomiędzy producentami i dystrybutorami produktów oraz usług, o to aby pokazać klientowi, że jego produkt jest lepszy od pozostałych. czasami nawet niewielkie detale mogą sprawić, że to nasz produkt będzie się lepiej sprzedawał, czasami może to być kolor, kształt, szczegół opakowania. Z pewnością zaufanie do naszego produktu także sprawia, że ulotka lub instrukcja do niego dołączona, jest napisana przystępnym i zrozumiałym językiem dla ogółu konsumentów. Często w przeszłości bywało, że ulotka lub instrukcja obsługi, była lub pisana przez fachowca z danej dziedziny, przez co była napisana językiem naszpikowanym fachowym słownictwem, z którego zrozumieniem człowiek z poza branży nie potrafił zrozumieć, lub przechodząc przez prawdziwy młyn tłumaczeń, na przykład z japońskiego na niemiecki, następnie na angielski, z którego dopiero tekst był tłumaczony na język polski, tekst zawierać miał prawo masę błędów nie tylko gramatycznych ale logicznych. Aby ten element naszego produktu był prawidłowy, często po napisaniu lub przetłumaczeniu ulotki, poddaje się ją tak zwanemu testowi czytelności ulotki, które są oferowane przez firmy zajmujące się badaniami rynkowymi. Dodatkowo, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, takiemu badaniu obligatoryjnie podpadają wszelkie ulotki dostarczane przez firmy farmaceutyczne do swoich produktów, lecz ten przepis nie tyle jest związany z dbaniem o wizerunek firmy, ale o zdrowie potencjalnych odbiorców tych produktów.

Jednym z liderów w branży badań rynkowych, oferujących także w swej palecie usług badawczych, badanie czytelności ulotek leków, jest ośrodek posiadający odpowiednie ku temu kompetencje i uprawnienia – PBJ Badania Marketingowe.

Tekst: Konrad Redel

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]